Starostwo Powiatowe w Wieliczce powoli wznawia bezpośrednią obsługę mieszkańców. Od dziś 17 czerwca, uruchomiona zostanie bezpośrednia obsługa mieszkańców przez Wydział Geodezji i Kartografii, jednak jak na razie tylko w zakresie udostępniania wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków oraz kopii mapy ewidencyjnej (aktualnej).
Stanowisko Wydziału Geodezji i Kartografii znajduje się w budynku Starostwa Powiatowego w Wieliczce przy ul. Słowackiego 29, parter, główne wejście, pokój po lewej stronie (dawny Dziennik Podawczy Wydziału Budownictwa i Gospodarki Nieruchomościami) – czynne w godzinach:
- poniedziałek: 8.00 – 16.00
- wtorek - piątek: 8.00 – 15.00
Uruchomienie stanowiska ma na celu przyspieszenie obsługi osób prywatnych (obsługiwane w pierwszej kolejności), którym wnioskowane dokumenty są niezbędne do dokonania transakcji lub przedłożenia w banku.
Projektantów oraz rzeczoznawców majątkowych prosimy o składanie wniosków o udostępnienie danych z operatu ewidencyjnego oraz Rejestru Cen i Wartości Nieruchomości w wersji elektronicznej za pośrednictwem Portalu Interesanta oraz Portalu Rzeczoznawcy, dostępnych na stronie internetowej https://wielicki.webewid.pl/cms/ , w wersji papierowej – do skrzynki przed budynkiem Starostwa.
W przypadku żądania wydania innych dokumentów, np. kopii dokumentów z PZGiK (operatów technicznych) lub mapy zasadniczej, ewidencyjnej – archiwalnej, niezbędnym jest złożenie wniosku:
- w formie elektronicznej – za pomocą Portalu Interesanta https://wielicki.webewid.pl/e-uslugi/portal-interesanta (wymagany profil zaufany),
- e-Puapem (wymagany podpis elektroniczny),
- w formie papierowej – za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio do urny znajdującej się w budynku, jak dotychczas.
Opłata jaką należy uiścić za udostępniane dokumenty zostanie przesłana na adres mailowy podany we wniosku. Odbiór dokumentów (po uiszczeniu opłaty i przesłaniu potwierdzenia mailem zwrotnym) – osobisty (po zrealizowaniu wniosku kontakt ze strony Urzędu na nr telefonu podany we wniosku) w głównym holu budynku – boks Wydziału Geodezji i Kartografii, lub za pośrednictwem poczty, zgodnie ze wskazaniem we wniosku.
Istnieje możliwość przeglądania:
- aktów notarialnych przez rzeczoznawców majątkowych, wyłącznie po umówieniu telefonicznym : 12 399 97 79, 12 399 97 76, 12 399 97 80
- operatów technicznych przez geodetów, wyłącznie po umówieniu telefonicznym: 12 399 97 99 oraz odbioru dokumentów przez geodetów osobiście (jw.), wyłącznie po umówieniu telefonicznym: 12 399 97 96, 12 399 97 97, 12 399 97 89.
Osoby będące stronami w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez Wydział Geodezji i Kartografii mogą zapoznać się z aktami postepowania po uprzedniej rejestracji telefonicznej: 12 399 97 72, 12 399 97 73, 12 399 97 74.
Prosimy o przestrzeganie obecnie obowiązujących zasad sanitarnych. Każdy Klient przebywający na terenie Urzędu zobowiązany jest do założenia maseczki zakrywającej usta i nos oraz umycie rąk płynem dezynfekującym, dostępnym przy wejściu do budynku Starostwa. Ze względów bezpieczeństwa warto mieć ze sobą własne rękawiczki oraz długopis.