Wydział Geodezji i Kartografii Starostwa Powiatowego w Wieliczce prowadzi bezpośrednią obsługę mieszkańców w zakresie udostępniania wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków oraz kopii mapy ewidencyjnej (aktualnej).
Stanowisko Wydziału Geodezji i Kartografii znajduje się w budynku Starostwa Powiatowego w Wieliczce przy ul. Słowackiego 29, główne wejście, pokój po lewej stronie (przy kasie BS) w przedsionku urzędu – parter – czynne w godzinach:
- poniedziałek: 8.00 – 16.00
- wtorek - piątek: 8.00 – 15.00
Działanie stanowiska ma na celu przyspieszenie obsługi osób prywatnych (obsługiwane w pierwszej kolejności), którym wnioskowane dokumenty są niezbędne do dokonania transakcji lub przedłożenia w banku. Realizowane są pojedyncze wnioski.
Wnioski o wydanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków oraz kopii mapy ewidencyjnej (aktualnej) można składać również w formie elektronicznej za pomocą Portalu Interesanta https://wielicki.webewid.pl/e-uslugi/portal-interesanta (wymagany profil zaufany, logowanie za pośrednictwem Węzła Krajowego).
Projektantów oraz rzeczoznawców majątkowych prosimy o składanie wniosków o udostępnienie danych z operatu ewidencyjnego oraz Rejestru Cen Nieruchomości przede wszystkim za pośrednictwem Portalu Interesanta oraz Portalu Rzeczoznawcy, dostępnych na stronie internetowej https://wielicki.webewid.pl/cms/ .
W przypadku żądania wydania innych dokumentów, np. kopii dokumentów z PZGiK (operatów technicznych) lub mapy zasadniczej, ewidencyjnej – archiwalnej, niezbędnym jest złożenie wniosku:
- w formie elektronicznej – za pomocą ww. Portalu Interesanta,
- e-Puapem (wymagany podpis elektroniczny),
- w formie papierowej – za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio w budynku Starostwa przy ul. Słowackiego 29 – Dziennik Podawczy.
Opłata jaką należy uiścić za udostępniane dokumenty zostanie przesłana na adres mailowy podany we wniosku. Odbiór dokumentów (po uiszczeniu opłaty i przesłaniu potwierdzenia mailem zwrotnym) – osobisty (po zrealizowaniu wniosku kontakt ze strony Urzędu na nr telefonu podany we wniosku) w głównym holu budynku – boks Wydziału Geodezji i Kartografii, lub za pośrednictwem poczty, zgodnie ze wskazaniem we wniosku.
Istnieje możliwość przeglądania:
- aktów notarialnych przez rzeczoznawców majątkowych, wyłącznie po umówieniu telefonicznym : 12 399 97 79, 12 399 97 76, 12 399 97 80
- operatów technicznych przez geodetów, wyłącznie po umówieniu telefonicznym: 12 399 97 99 oraz odbioru dokumentów przez geodetów osobiście (jw.), wyłącznie po umówieniu telefonicznym: 12 399 97 96, 12 399 97 97, 12 399 97 89.
Prosimy o przestrzeganie obecnie obowiązujących zasad sanitarnych.